Galatasaray: Yerli/Yabancı oyuncu kaosu...


Galatasaray için git gide işin içinden çıkılamaz hale gelen durum.
öyle bir planlama var ki şuan; olasılık, türev, integral, sağ el kuralı ne yaparsam yapayım işin içinden çıkamıyorum ve tam donanımlı bir kadro planlaması yapamıyorum.

Bu durumun en büyük sebebi kesinlikle yerli oyuncu kalitesizliği; Ahmet Çalık, Selçuk İnan, Emre Taşdemir, Şener, hatta Jimmy ve Adem. Biraz açarsak; Şener sakatlıktan doğrulamıyor(rugby oyuncusu gibi fiziği var ama adele işte atıyor), Jimmy'e yeterince forma şansı verilmedi(en azından Yasin Öztekin kadar oynardı), adem mevkisinde oynatılmadı, diğerlerine(ahmet, selçuk, emre's) söyleyecek sözüm bile yok yani.

Scout ekibimiz ne iş yapıyor anlamıyorum, hiç mi yerli oyuncu izlemiyorlar, koskoca yarım sezon geçti mert çetin'den başka ismi geçen yerli oyuncu yok, mert çetin de roma'da fazla süre almadı yani onu da izlemiş olamazlar. scout ekibimiz hiçbir şey yapmıyorsa akademi liglerini izlesin ve altyapıdan oyuncuları a takıma monte etmeye çalışalım, inanın akademi maçları düzenli olarak yayınlansa ben bile teknik heyete ortalama bir performans raporu hazırlarım.

Öyle bir yabancı oyuncu planlanması yapılmış durumda ki, 19 tane yabancı var ama stoperde tescilli gol yedirme rekortmeni Donk'tan başka oynatacak oyuncumuz yok; Seri- Lemina sakatlansa yerine koyabilecek oyuncumuz yok, yerli forvet zaten yok.

Milli takımda yıllarca çalışmış Fatih Terim'in yerli havuzunu bu kadar pasif değerlendirmesine anlam veremiyorum. maalesef fatih terim'in antrenör seçimleri kadar yerli oyuncu seçimleri de hatalı. Ozan Kabak ve Ozan Tufan'da ısrar edip onlardaki potansiyeli herkesten evvel gören bir hocanın oyuncular konusunda yanılacağına da inanmıyorum.

Akademi için şunu söyleyebilirim; Işık Kaan ve Emin Bayram her halükarda Ahmet Çalık kadar oynayabilir, hata mı yaptılar, zaten Ahmet Çalık da hata yapıyor. Kaç defa dakika 80'den sonra Emre Taşdemir girdi oyuna, Süleyman Luş girsin bence, ne mi olur 2-0'ken 10 kişilik Ankaragücü'ne 2-3 yeniliriz en fazla ve Emre Taşdemir'in oyunu kadar incitmez bu beni. Haftalarca Selçuk inan bu takımda süre aldı; Atalay Babacan, Mustafa Kapı hatta Abdussamed ve Güney Gençel'den biri oynasa Selçuk'tan daha az mı direnç gösterecekti. Haftalarca forvetsiz kaldık, Adem oynadı gol atamadık, Erencan oynasa ya da ali yavuz gitmese de oynasa bundan daha kötü mü olurdu, yine gol atamazdık en fazla.

Fatih Terim hocam eğer altyapıdaki oyuncuların yetersiz olduğunu düşünüyorsa, çok geniş bir ağ kurup gidip ülkedeki en yetenekli çocukları getirelim, ki zaten bana kalırsa ülkedeki yetenekli çocukların çoğu kendi geliyor o akademiye. Bence 2.liglerde bile kendini belli eden Mert Hakan Yandaşlar var şuan ve yeterince oraların izlendiğini düşünmüyorum. bizim scoutlarımız Man City'i, Barça'yı izliyorsa o maçların hepsini ben de izliyorum, ben de yaparım o scoutluğu.

Ve bu tüm etmenler bir araya geldikten sonra yapmamız gereken çalışmak, herkesten çok çalışmak, bıkmadan, usanmadan...

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »